授業コード | 02140633 | 単位数 | 1 |
科目名 | 英語Ⅰ(リーディング・ライティング) | クラス | 33 |
履修期 | 前期授業 | カリキュラム | *下表参考 |
担当者 | PANTER, Sage M. | 配当年次 | *下表参考 |
授業の題目 | 英語I(リーディング・ライティング)_33 English I (Reading & Writing)_33 |
学修の概要 | リーディング・ライティング(文字によるインプット・アウトプット)を中心に基本的な英語コミュニケーション能力を身につけることを目的とします。英語の基礎的な読解力・ライティング力を習得するためのクラスです。やさしい英語で書かれた読み物からはじめ、徐々にレベルアップしていき、高校までに学んだ単語、熟語、文法を復習しながら、教材中に出てきた表現をアウトプット活動につなぐことも視野に入れて学びます。 |
学修の到達目標 | 受講生の英語習熟度を考慮しつつ、リーディング(R)・ライティング(W)に必要な語彙力、文法力を向上させることを目指します。各レベルの到達目標の目安は以下の通りです。 レベル1a:(R)日常生活で使われる短く簡単な指示を読み、理解することができる。(W)住所・氏名・職業(自分の学部/学科などを含む)の項目を埋めることができる。 レベル1b:(R)日常生活で使われる馴染みのある語句や単純で短い簡単な文章(ポスターや招待状等)を読み、理解することができる。(W)身近なこと(好き嫌い、家族、学校生活など)について短い文章を書くことができる。 レベル1c:(R)挿絵のある短い物語を理解することができる。(W)自分の経験について、辞書などを参照して短い文章を書くことができる。 レベル2:(R)英語学習者用の短い物語や伝記などを理解することができる。(W)日常的・個人的な内容であれば、招待状、私的な手紙、メモ、メッセージなどを簡単な英語で書くことができる。 レベル3:(R)簡単な語を用いて書かれていれば、実用的・具体的な内容(旅行ガイドブック、レシピ、列車やバスのスケジュールなど)を読み取ったり、必要な情報を探したりすることができる。(W)身の回りのできごとや趣味、場所、仕事などについて、個人的経験や自分に直接必要のある内容であれば、簡単な描写ができる。 |
授業計画 | 第1回 | Introductions & Syllabus Explanation, students will learn about their teacher, the class rules and expectations |
第2回 | Beauty & the Beast Introduction Day, students will learn what this book is about, how the book fits into the class lesson plan, and what they are expected to learn from the book (the first reading assignment is assigned for homework) | |
第3回 | Reading Comprehension & Writing Practice Day 1, as a class and in small groups, students will have a chance to deepen their understanding of the reading assignment and process what they are learning both through writing and talking. Writing prompts and sample sentences will be given out by the teacher to help develop student's writing ability (today's focus, expressing “purpose” & “intention” through writing) (Another reading assignment will be assigned as homework) | |
第4回 | Reading Comprehension & Writing Practice Day 2, as a class and in small groups, students will have a chance to deepen their understanding of the reading assignment and process what they are learning both through writing and talking. Writing prompts and sample sentences will be given out by the teacher to help develop student's writing ability (today's focus, expressing “cause” & “reason “through writing)(Another reading assignment will be assigned as homework) | |
第5回 | Reading Comprehension & Writing Practice Day 3, as a class and in small groups, students will have a chance to deepen their understanding of the reading assignment and process what they are learning both through writing and talking. Writing prompts and sample sentences will be given out by the teacher to help develop student's writing ability (today's focus, expressing “the result” of something through writing) (The first Google Classroom Quiz covering the book so far will be assigned for homework) | |
第6回 | Review Day & Book Report Introduction, as a class and in small groups, the entire book so far will be reviewed to ensure students are understanding the story and students will practice writing predictions for the rest of the book. The book report assignment will be introduced, rules and expectations, when the assignment is due and how students can start preparing (Another reading assignment will be assigned as homework) | |
第7回 | Reading Comprehension & Writing Practice Day 4, as a class and in small groups, students will have a chance to deepen their understanding of the reading assignment and process what they are learning both through writing and talking. Writing prompts and sample sentences will be given out by the teacher to help develop student's writing ability (today's focus, expressing “conditions “through writing)(Another reading assignment will be assigned as homework) | |
第8回 | Reading Comprehension & Writing Practice Day 5, as a class and in small groups, students will have a chance to deepen their understanding of the reading assignment and process what they are learning both through writing and talking. Writing prompts and sample sentences will be given out by the teacher to help develop student's writing ability (today's focus, expressing “desires” & “requests” through writing) (Another reading assignment will be assigned as homework) | |
第9回 | Reading Comprehension & Writing Practice Day 6, as a class and in small groups, students will have a chance to deepen their understanding of the reading assignment and process what they are learning both through writing and talking. Writing prompts and sample sentences will be given out by the teacher to help develop student's writing ability (today's focus, expressing “conflict” & “decision “through writing) (students should be finished with the book, the 2nd Google Classroom Quiz covering the 2nd half of the book will be assigned as homework) | |
第10回 | Review Day & Book Report Preparation & Beauty & the Beast Movie Introduction, as a class and in small groups, the whole 2nd half of the book will be reviewed to ensure students understood the story and students will practice writing summaries of the whole book. As a class, students will start writing the book report assignment with further explanations and examples from the teacher. The movie, Joe Joe Rabbit will be introduced, what it's about, how the movie fits into the class, and what they are supposed to learn from the movie (part of the book report will be assigned as homework) | |
第11回 | Movie Day 1, students will watch the first half of the movie Beauty & the Beast and answer movie comprehension questions | |
第12回 | Movie Day 2, students will watch the second half of the movie Beauty & the Beast and answer movie comprehension questions | |
第13回 | Movie & Book Discussion Day, as a class and in small groups students will check their answers to the movie comprehension questions and deepen their understanding of the movie both through writing and talk. Students will also compare and contrast the movie and the book through both writing and talk to develop their analytical skills (more of the book report assignment will be assigned as homework) | |
第14回 | In Class Book Report Preparation, students will have time to work on their book reports in class with the help of their teacher and classmates. The book report is to help students develop summarizing and critical thinking skills (students will be expected to finish the book report for homework) | |
第15回 | Book Reports Due & Final Exam Preparation, students will turn in their book reports and the final exam will be explained; what is the final exam about and how to study for the final exam. Students will be given time to study for the final exam in class and ask the teacher and classmates questions |
授業外学習の課題 | |
履修上の注意事項 | *If a student is absent 5 times they will automatically be dropped from the class. Individual instruction will be provided for students with authorized absences.* *Students should spend at least 45 minutes preparing for class every week* To be successful on this course, students need: 1) good attendance and time keeping. 2) good classwork and homework. 3) good motivation and participation. *学生が5回欠席すると、自動的にクラスから除外されます。許可された欠席者には個別指導が提供されます。* *学生は毎週少なくとも45分を授業の準備に費やすべきです* このコースで成功するには、学生は次の条件を満たしている必要があります。 1) 出席率と時間厳守。 2) 授業と宿題の成績。 3) 意欲と参加度の高さ。 【公認欠席は欠席として扱いますが、単位認定要件、または期末試験の受験要件には影響しないように配慮します。(この一文は自動挿入されています。)】 【2024年度以降生:レベル1の学生が履修可能です】 【2023年度以前生:入学時プレイスメントレベル1の学生が履修可能です】 |
成績評価の方法・基準 | リーディング・プロジェクト(15~20%)、ライティング課題(15~20%)、小・中間・ユニットテスト(①15~20%)、期末テスト(②10~40%)、参加度(~10%)を原則とします。(ただし①と②の合計は50%以下) なお、この他、宿題(~10%)をリーディング・ライティングプロジェクトの一部として課すこともあります。 |
テキスト | Beauty and the Beast by Xanthe Smith Serafin, Ladder Series Level 1, ISBN978-4-89684-297-5 |
参考文献 | |
主な関連科目 | 英語II(リーディング・ライティング)、英語読解I~IV、英語ライティングI~IVなど |
オフィスアワー及び 質問・相談への対応 |
URLリンク | - |
URLリンク | - |
URLリンク | - |
所属 | ナンバリングコード | 適用入学年度 | 配当年次 | 身につく能力 | ||||
知識・技能 | 思考力 | 判断力 | 表現力 | 協創力 | ||||
商学部商学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2025 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
商学部経営学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2025 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
経済科学部現代経済学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2025 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
経済科学部経済情報学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2025 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
人文学部教育学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2025 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
人文学部英語英文学科(国際理解科目) | - | 2024~2025 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人文学部社会学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2025 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
法学部法律学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2025 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
人間環境学部人間環境学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2025 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
健康科学部心理学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2025 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
健康科学部健康栄養学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2025 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
国際コミュニティ学部国際政治学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2025 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
国際コミュニティ学部地域行政学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2025 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |