授業コード 02131213 単位数 1
科目名 英語リーディングⅥ クラス 13
履修期 後期授業 カリキュラム *下表参考
担当者 PANTER, Sage M. 配当年次 *下表参考

授業の題目 英語II(リーディング・ライティング)_13
English II (Reading & Writing)_13
学修の概要 リーディング・ライティング(文字によるインプット・アウトプット)を中心に基本的な英語コミュニケーション能力を身につけることを目的とします。英語の基礎的な読解力・ライティング力を習得するためのクラスです。{英語I(リーディング・ライティング)」の内容を踏まえつつ、やさしい英語で書かれた読み物からはじめ、徐々にレベルアップしていき、高校までに学んだ単語、熟語、文法を復習しながら、教材中に出てきた表現をアウトプット活動につなぐことも視野に入れて学びます。
学修の到達目標 受講生の英語習熟度を考慮しつつ、リーディング(R)・ライティング(W)に必要な語彙力、文法力をさらに向上させることを目指します。各レベルの到達目標の目安は以下の通りです。

レベル1a:(R)ファストフード・レストランの絵や写真がついたメニューを理解し、選ぶことができる。(W)自分に関すること(名前、住所、家族など)を短い句または文を用いて書くことができる。

レベル1b:(R)短い近況報告(身近な人から携帯メールなどによる旅の思い出など)を理解することができる。(W)短いメッセージカード(誕生日カードなど)や身近なことがらについての短いメモなどを書ける。

レベル1c:(R)個人的な興味のある話題(スポーツ・音楽・旅行など)に関する文章を、イラストや写真も参考にしながら理解することができる。(W)趣味や好き嫌いについて複数の文を用いて書くことができる。

レベル2:(R)簡単な語を用いて書かれた説明文(人物描写、場所の説明、日常生活や文化の紹介など)を理解することができる。(W)簡単な接続詞を用いて、基礎的な句や文を使った簡単な英語で、まとまりのある文章(日記や写真、事物の説明文など)を書くことができる。

レベル3:(R)日常的な話題(生活、趣味、スポーツなど)を扱った文章の要点を理解したり、必要な情報を取り出したりすることができる。(W)聞いたり読んだりした内容(生活や文化の紹介などの説明や物語)であれば、基礎的な日常生活語彙や表現を用いて、感想や意見などを短く書くことができる。
授業計画 第1回 Introductions & Syllabus Explanation, students will learn about their teacher, the class rules and expectations
第2回 The Story of Anne Frank Introduction Day, students will learn what this book is about, how the book fits into the class lesson plan, and what they are expected to learn from the book (the first reading assignment is assigned for homework)
第3回 Reading Comprehension & Writing Practice Day 1, as a class and in small groups, students will have a chance to deepen their understanding of the reading assignment and process what they are learning both through writing and talking. Writing prompts and sample sentences will be given out by the teacher to help develop student's writing ability (today's focus, expressing “purpose” & “intention” through writing) (Another reading assignment will be assigned as homework)
第4回 Reading Comprehension & Writing Practice Day 2, as a class and in small groups, students will have a chance to deepen their understanding of the reading assignment and process what they are learning both through writing and talking. Writing prompts and sample sentences will be given out by the teacher to help develop student's writing ability (today's focus, expressing “cause” & “reason “through writing)(Another reading assignment will be assigned as homework)
第5回 Reading Comprehension & Writing Practice Day 3, as a class and in small groups, students will have a chance to deepen their understanding of the reading assignment and process what they are learning both through writing and talking. Writing prompts and sample sentences will be given out by the teacher to help develop student's writing ability (today's focus, expressing “the result” of something through writing) (The first Google Classroom Quiz covering the book so far will be assigned for homework)
第6回 Review Day & Book Report Introduction, as a class and in small groups, the entire book so far will be reviewed to ensure students are understanding the story and students will practice writing predictions for the rest of the book. The book report assignment will be introduced, rules and expectations, when the assignment is due and how students can start preparing (Another reading assignment will be assigned as homework)
第7回 Reading Comprehension & Writing Practice Day 4, as a class and in small groups, students will have a chance to deepen their understanding of the reading assignment and process what they are learning both through writing and talking. Writing prompts and sample sentences will be given out by the teacher to help develop student's writing ability (today's focus, expressing “conditions “through writing)(Another reading assignment will be assigned as homework)
第8回 Reading Comprehension & Writing Practice Day 5, as a class and in small groups, students will have a chance to deepen their understanding of the reading assignment and process what they are learning both through writing and talking. Writing prompts and sample sentences will be given out by the teacher to help develop student's writing ability (today's focus, expressing “desires” & “requests” through writing) (Another reading assignment will be assigned as homework)
第9回 Reading Comprehension & Writing Practice Day 6, as a class and in small groups, students will have a chance to deepen their understanding of the reading assignment and process what they are learning both through writing and talking. Writing prompts and sample sentences will be given out by the teacher to help develop student's writing ability (today's focus, expressing “conflict” & “decision “through writing) (students should be finished with the book, the 2nd Google Classroom Quiz covering the 2nd half of the book will be assigned as homework)
第10回 Review Day & Book Report Preparation & Joe Joe Rabbit Introduction, as a class and in small groups, the whole 2nd half of the book will be reviewed to ensure students understood the story and students will practice writing summaries of the whole book. As a class, students will start writing the book report assignment with further explanations and examples from the teacher. The movie, Joe Joe Rabbit will be introduced, what it's about, how the movie fits into the class, and what they are supposed to learn from the movie (part of the book report will be assigned as homework)
第11回 Movie Day 1, students will watch the first half of the movie Joe Joe Rabbit and answer movie comprehension questions
第12回 Movie Day 2, students will watch the second half of the movie Joe Joe Rabbit and answer movie comprehension questions
第13回 Movie & Book Discussion Day, as a class and in small groups students will check their answers to the movie comprehension questions and deepen their understanding of the movie both through writing and talk. Students will also compare and contrast the movie and the book through both writing and talk to develop their analytical skills (more of the book report assignment will be assigned as homework)
第14回 In Class Book Report Preparation, students will have time to work on their book reports in class with the help of their teacher and classmates. The book report is to help students develop summarizing and critical thinking skills (students will be expected to finish the book report for homework)
第15回 Book Reports Due & Final Exam Preparation, students will turn in their book reports and the final exam will be explained; what is the final exam about and how to study for the final exam. Students will be given time to study for the final exam in class and ask the teacher and classmates questions
授業外学習の課題
履修上の注意事項 *If a student is absent 5 times they will automatically be dropped from the class. Individual instruction will be provided for students with authorized absences.* *Students should spend at least 45 minutes preparing for class every week*
To be successful on this course, students need:
1) good attendance and time keeping.
2) good classwork and homework.
3) good motivation and participation. *学生が5回欠席すると、自動的にクラスから除外されます。許可された欠席者には個別指導が提供されます。* *学生は毎週少なくとも45分を授業の準備に費やすべきです*
このコースで成功するには、学生は次の条件を満たしている必要があります。
1) 出席率と時間厳守。
2) 授業と宿題の成績。
3) 意欲と参加度の高さ。

【公認欠席は欠席として扱いますが、単位認定要件、または期末試験の受験要件には影響しないように配慮します。(この一文は自動挿入されています。)

【2024年度以降生:レベル3の学生が履修可能です】
【2023年度以前生:入学時プレイスメントレベル3の学生が履修可能です】
成績評価の方法・基準 リーディング・プロジェクト(15~20%)、ライティング課題(15~20%)、小・中間・ユニットテスト(①15~20%)、期末テスト(②10~40%)、参加度(~10%)を原則とします。(ただし①と②の合計は50%以下) なお、この他、宿題(~10%)をリーディング・ライティングプロジェクトの一部として課すこともあります。
テキスト The Story of Anne Frank by Nina Wegner, Ladder Series Level 2, ISBN978-4-7946-0070-7
参考文献
主な関連科目 英語I(リーディング・ライティング)、英語読解I~IV、英語ライティングI~IVなど
オフィスアワー及び
質問・相談への対応
URLリンク -
URLリンク -
URLリンク -

■カリキュラム情報
所属 ナンバリングコード 適用入学年度 配当年次 身につく能力
知識・技能 思考力 判断力 表現力 協創力
商学部商学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2017~2022 1・2・3・4 - - - - -
商学部商学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2023~2023 1・2・3・4 - -
商学部経営学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2017~2022 1・2・3・4 - - - - -
商学部経営学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2023~2023 1・2・3・4 - -
経済科学部現代経済学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2017~2022 1・2・3・4 - - - - -
経済科学部現代経済学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2023~2023 1・2・3・4 - -
経済科学部経済情報学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2017~2022 1・2・3・4 - - - - -
経済科学部経済情報学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2023~2023 1・2・3・4 - -
人文学部人間関係学科社会学専攻(外国語科目(英語)) WGEE11112 2017~2022 1・2・3・4 - - - - -
人文学部人間関係学科社会学専攻(外国語科目(英語)) WGEE11112 2023~2023 1・2・3・4 - -
人文学部教育学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2017~2022 1・2・3・4 - - - - -
人文学部教育学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2023~2023 1・2・3・4 - -
法学部法律学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2017~2022 1・2・3・4 - - - - -
法学部法律学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2023~2023 1・2・3・4 - -
法学部国際政治学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2017~2017 1・2・3・4 - - - - -
人間環境学部人間環境学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2017~2022 1・2・3・4 - - - - -
人間環境学部人間環境学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2023~2023 1・2・3・4 - -
健康科学部心理学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2017~2022 1・2・3・4 - - - - -
健康科学部心理学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2023~2023 1・2・3・4 - -
健康科学部健康栄養学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2017~2022 1・2・3・4 - - - - -
健康科学部健康栄養学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2023~2023 1・2・3・4 - -
国際コミュニティ学部国際政治学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2018~2022 1・2・3・4 - - - - -
国際コミュニティ学部国際政治学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2023~2023 1・2・3・4 - -
国際コミュニティ学部地域行政学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2018~2022 1・2・3・4 - - - - -
国際コミュニティ学部地域行政学科(外国語科目(英語)) WGEE11112 2023~2023 1・2・3・4 - -