授業コード | 02130909 | 単位数 | 1 |
科目名 | 英語リーディングⅢ | クラス | 09 |
履修期 | 前期授業 | カリキュラム | *下表参考 |
担当者 | GRISANTI Vincent P. | 配当年次 | *下表参考 |
授業の題目 | 英語I (リーディング・ライティング) (English I (Reading&Writing)) |
学修の概要 | リーディング・ライティング(文字によるインプット・アウトプット)を中心に基本的な英語コミュニケーション能力を身につけることを目的とします。英語の基礎的な読解力・ライティング力を習得するためのクラスです。やさしい英語で書かれた読み物からはじめ、徐々にレベルアップしていき、高校までに学んだ単語、熟語、文法を復習しながら、教材中に出てきた表現をアウトプット活動につなぐことも視野に入れて学びます。 |
学修の到達目標 | 受講生の英語習熟度を考慮しつつ、リーディング(R)・ライティング(W)に必要な語彙力、文法力を向上させることを目指します。各レベルの到達目標の目安は以下の通りです。 レベル1a:(R)日常生活で使われる短く簡単な指示を読み、理解することができる。(W)住所・氏名・職業(自分の学部/学科などを含む)の項目を埋めることができる。 レベル1b:(R)日常生活で使われる馴染みのある語句や単純で短い簡単な文章(ポスターや招待状等)を読み、理解することができる。(W)身近なこと(好き嫌い、家族、学校生活など)について短い文章を書くことができる。 レベル1c:(R)挿絵のある短い物語を理解することができる。(W)自分の経験について、辞書などを参照して短い文章を書くことができる。 レベル2:(R)英語学習者用の短い物語や伝記などを理解することができる。(W)日常的・個人的な内容であれば、招待状、私的な手紙、メモ、メッセージなどを簡単な英語で書くことができる。 レベル3:(R)簡単な語を用いて書かれていれば、実用的・具体的な内容(旅行ガイドブック、レシピ、列車やバスのスケジュールなど)を読み取ったり、必要な情報を探したりすることができる。(W)身の回りのできごとや趣味、場所、仕事などについて、個人的経験や自分に直接必要のある内容であれば、簡単な描写ができる。 |
授業計画 | 第1回 | Course introduction |
第2回 | Unit 1, Part 1: A Mysterious Visitor - understand scanning, applying ideas, writing a personal statement | |
第3回 | Unit 1, Part 2: The Lost City of Atlantis - understand skimming, synthesizing Information, writing a paragraph about your family | |
第4回 | Unit 2, Part 1: The World of Speed Eating - understand identifying the parts of a passage, justifying opinions, writing a description of your favorite things | |
第5回 | Unit 2, Part 2: The Hottest Chilies - understand pronoun reference, collocations, writing a paragraph about your interests | |
第6回 | Unit 3, Part 1: Digging for the Past - understand dealing with new vocabulary, evaluating advice, writing a paragraph about your life | |
第7回 | Unit 3, Part 2: Getting the Shot - understand suffixes, personalizing, writing a description of your home | |
第8回 | Units 1-3 Review, Midterm Exam | |
第9回 | Unit 4, Part 1: I’ve Found the Titanic - understand identifying a paragraph’s main idea, evaluating arguments, writing a short paragraph about someone’s daily routine | |
第10回 | Unit 4, Part 2: My Descent to the Titanic - understand recognizing compound subjects and objects, justifying ideas, writing an invitation to a friend | |
第11回 | Unit 5, Part 1: The Disease Detective - understand identifying the purpose of a paragraph, writing an email about things happening now | |
第12回 | Unit 5, Part 2: At the Scene of the Crime - understand inferring meaning, evaluating evidence, writing a paragraph about your eating habits | |
第13回 | Unit 6, Part 1: Planting for the Planet - understand creating a timeline of events, writing a postcard about your vacation | |
第14回 | Unit 6, Part 2: Fatal Attraction - understanding a process, writing about your plans for the summer | |
第15回 | Units 4-6 Review, final exam preparation |
授業外学習の課題 | Mandatory reading and writing homework assignments and additional study will require at least four hours outside of class per week. |
履修上の注意事項 | 対面授業を実施します。 原則として4回を超えた欠席をした場合、単位は認められません。 また、欠席については事前に連絡をすること。 英語英文学科で提供している科目については、公認欠席を含め、欠席はいかなる事情があっても4回までとします。 To be successful in this course, students need: 1) good attendance and time keeping. * 2) good classwork and homework. ** 3) good motivation, participation, and preparedness. *** *Students with more than 4 absences will NOT be able to receive an evaluation grade for this course. **Students are expected to do homework every week even if they are absent. If a student is absent from a class, it is the STUDENT'S responsibility to contact a classmate or the teacher to find out about the classwork/homework. ***Students are expected to bring their textbook and a notebook to every lesson. Please register and take the TOEIC(R) Bridge test at the end of the semester to assess your English proficiency. 公認欠席について: Individual instruction will be provided for students with authorized absences. 【公認欠席は欠席として扱いますが、単位認定要件、または期末試験の受験要件には影響しないように配慮します。(この一文は自動挿入されています。)】 【2024年度以降生:レベル1・2の学生が履修可能です】 【2023年度以前生:入学時プレイスメントレベル1・2の学生が履修可能です】 |
成績評価の方法・基準 | リーディング・プロジェクト(15~20%)、ライティング課題(15~20%)、小・中間・ユニットテスト(①15~20%)、期末テスト(②10~40%)、参加度(~10%)を原則とします。(ただし①と②の合計は50%以下) なお、この他、宿題(~10%)をリーディング・ライティングプロジェクトの一部として課すこともあります。 |
テキスト | Reading Explorer Foundations, Third Edition - Student Book by Becky Tarver-Chase and David Bohlke National Geographic Learning, a Cengage Company ISBN-10 : 0357124723 ISBN-13 : 978-0357124727 |
参考文献 | Additional reading and writing assignments will be uploaded to Google Classroom. All students should have an English/Japanese dictionary book. For example: Merriam-Webster's Japanese-English Dictionary ISBN-10 : 0877792615 ISBN-13 : 978-0877792611 |
主な関連科目 | 英語II(リーディング・ライティング)、英語読解I~IV、英語ライティングI~IVなど |
オフィスアワー及び 質問・相談への対応 |
Students can communicate with the teacher and receive feedback directly in person before, during, and after each lesson. |
URLリンク | - |
URLリンク | - |
URLリンク | - |