授業コード | 90317500 | 単位数 | 2 |
科目名 | アメリカ文学研究演習Ⅰ | クラス | |
履修期 | 前期授業 | カリキュラム | *下表参考 |
担当者 | 塩田 弘 | 配当年次 | *下表参考 |
授業の題目 | アメリカ文学研究 演習Ⅰ |
学修の概要 | アメリカの文学の講読と演習を通じて、作家の思想と作品について理解を深める。授業ではアメリカの教育基準"Common Core State Standards"(English Language Arts Standards, Language, Grade 11-12)に即した作品理解に取り組む。授業では、学生の関心に応じて取り扱う作品を選定する。 |
学修の到達目標 | アメリカ文学について、その歴史的背景・作家の思想を十分に理解した上で研究対象として分析ができる。 |
授業計画 | 第1回 | イントロダクション "Common Core State Standards"(English Language Arts Standards, Language, Grade 11-12)についての概要。 |
第2回 | 作家・作品についての概要。 | |
第3回 | 講読と討論1 Cite specific textual evidence to support analysis of primary and secondary sources, connecting insights gained from specific details to an understanding of the text as a whole. |
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第4回 | 講読と討論2 Determine the central ideas or information of a primary or secondary source; provide an accurate summary that makes clear the relationships among the key details and ideas. |
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第5回 | 講読と討論3 Evaluate various explanations for actions or events and determine which explanation best accords with textual evidence, acknowledging where the text leaves matters uncertain. |
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第6回 | 講読と討論4 Determine the meaning of words and phrases as they are used in a text, including analyzing how an author uses and refines the meaning of a key term over the course of a text (e.g., how Madison defines faction in Federalist No. 10). |
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第7回 | 講読と討論5 Analyze in detail how a complex primary source is structured, including how key sentences, paragraphs, and larger portions of the text contribute to the whole. |
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第8回 | 講読と討論6 Evaluate authors' differing points of view on the same historical event or issue by assessing the authors' claims, reasoning, and evidence. |
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第9回 | 講読と討論7 Integrate and evaluate multiple sources of information presented in diverse formats and media (e.g., visually, quantitatively, as well as in words) in order to address a question or solve a problem. |
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第10回 | 講読と討論8 Evaluate an author's premises, claims, and evidence by corroborating or challenging them with other information. |
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第11回 | 講読と討論9 Integrate information from diverse sources, both primary and secondary, into a coherent understanding of an idea or event, noting discrepancies among sources. |
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第12回 | 講読と討論10 ワークシート1 (1から3までの復習) |
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第13回 | 講読と討論11 ワークシート2 (4から6までの復習) |
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第14回 | 講読と討論12 ワークシート3 (7から9までの復習) |
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第15回 | 課題 |
授業外学習の課題 | 毎回、作品について深く考察することと同時に、"Common Core State Standards"に即した作品理解を試みる。各週における範囲を復習しておくこと(約2時間)。 |
履修上の注意事項 | 原則として4回を超えた欠席をした場合、単位は認められません。 また、欠席については事前に連絡をすること。 shiotah@shudo-u.ac.jp 公認欠席は欠席として扱いますが、単位認定要件または期末試験の受験要件には影響しないよう配慮します。公認欠席の際のプリント等は翌週配布します。 |
成績評価の方法・基準 | 授業への取り組み(50%)と課題(50%)により評価する。 |
テキスト | 配布プリント |
参考文献 | Common Core State Standards Initiative, 2019 |
主な関連科目 | |
オフィスアワー及び 質問・相談への対応 |
毎回の授業で質問の時間を用意する。オフィスアワーは木曜5限。 小レポート・課題を実施した際には、次の講義にて解説を実施する。 |
所属 | ナンバリングコード | 適用入学年度 | 配当年次 | 身につく能力 | ||||
知識・技能 | 思考力 | 判断力 | 表現力 | 協創力 | ||||
人文科学研究科M英文学専攻 | - | 2018~2020 | 1・2 | - | - | - | - | - |
人文科学研究科M英文学専攻 | - | 2021~2023 | 1・2 | - | ○ | - | ○ | ○ |
人文科学研究科M英文学専攻 | 22500 | 2024~2024 | 1・2 | - | ○ | - | ○ | ○ |