授業コード | 20093600 | クラス | |
科目名 | 英語学・英語教育学ゼミナールD(コーパス言語学) | 単位数 | 2 |
担当者 | BARRS, Keith | 履修期 | 後期授業 |
カリキュラム | *下表参考 | 配当年次 | *下表参考 |
授業題目 | Zemi D: Corpus Linguistics |
授業の概要 | The aim of this class is for students to develop intermediate-level knowledge of corpus linguistics research. |
学習の到達目標 | The objective of this course is for students to gain a well-rounded understanding of how to use corpus linguistics tools in language research. |
授業計画 | 第1回 | What is Corpus Linguistics? |
第2回 | Word Clouds: Practicing | |
第3回 | Word Clouds: Presenting | |
第4回 | Google N-Gram Viewer: Practicing | |
第5回 | Google N-Gram Viewer: Presenting | |
第6回 | Vocab Profile: | |
第7回 | Vocab Profile: | |
第8回 | Glowbe: Practicing | |
第9回 | Glowbe: Presenting | |
第10回 | Corpus Linguistics Report: Ideas + Research Question | |
第11回 | Corpus Linguistics Report: Introduction | |
第12回 | Corpus Linguistics Report: Literature Review | |
第13回 | Corpus Linguistics Report: Methodology | |
第14回 | Corpus Linguistics Report: Results and Discussion | |
第15回 | Corpus Linguistics Report: Conclusion |
授業外学習の課題 | Students are expected to study for at least two hours per week out of class. 1) One hour should be spent previewing the material for the next class (e.g. textbook, handouts, internet research). 2) One hour should be spent reviewing notes and materials from the previous class. |
履修上の注意事項 | 対面授業を実施します。 英語英文学科で提供している科目については、公認欠席を含め、欠席はいかなる事情があっても4回までとします。 To be successful on this course, students need: 1) good attendance and time keeping. 2) good classwork and homework. 3) good motivation and participation. |
成績評価の方法・基準 | The grade for the semester is composed of: 1) Tests/Tasks/Projects (50%) 2) Active Participation (50%) *Absences and Lateness will negatively affect grades. |
テキスト | Materials will be provided in class. |
参考文献 | |
主な関連科目 | |
オフィスアワー及び 質問・相談への対応 |
Feedback on assignments and tests will be given in class. Contact can be made at this email address: barrs@shudo-u.ac.jp |
所属 | ナンバリングコード | 適用入学年度 | 配当年次 | 身につく能力 | ||||
知識・技能 | 思考力 | 判断力 | 表現力 | 協創力 | ||||
人文学部英語英文学科(英語学・英語教育学) | FHEN30317 | 2017~2022 | 3・4 | - | - | - | - | - |
人文学部英語英文学科(英語学・英語教育学) | FHEN30317 | 2023~2023 | 3・4 | ○ | ○ | ○ | ○ | ○ |