授業コード | 02140656 | 単位数 | 1 |
科目名 | 英語Ⅰ(リーディング・ライティング) | クラス | 56 |
履修期 | 前期授業 | カリキュラム | *下表参考 |
担当者 | JENSEN, Paul E. | 配当年次 | *下表参考 |
授業の題目 | 英語I (リーディング・ライティング) (English I (Reading&Writing)) |
学修の概要 | リーディング・ライティング(文字によるインプット・アウトプット)を中心に基本的な英語コミュニケーション能力を身につけることを目的とします。英語の基礎的な読解力・ライティング力を習得するためのクラスです。やさしい英語で書かれた読み物からはじめ、徐々にレベルアップしていき、高校までに学んだ単語、熟語、文法を復習しながら、教材中に出てきた表現をアウトプット活動につなぐことも視野に入れて学びます。 |
学修の到達目標 | 受講生の英語習熟度を考慮しつつ、リーディング(R)・ライティング(W)に必要な語彙力、文法力を向上させることを目指します。各レベルの到達目標の目安は以下の通りです。 レベル1a:(R)日常生活で使われる短く簡単な指示を読み、理解することができる。(W)住所・氏名・職業(自分の学部/学科などを含む)の項目を埋めることができる。 レベル1b:(R)日常生活で使われる馴染みのある語句や単純で短い簡単な文章(ポスターや招待状等)を読み、理解することができる。(W)身近なこと(好き嫌い、家族、学校生活など)について短い文章を書くことができる。 レベル1c:(R)挿絵のある短い物語を理解することができる。(W)自分の経験について、辞書などを参照して短い文章を書くことができる。 レベル2:(R)英語学習者用の短い物語や伝記などを理解することができる。(W)日常的・個人的な内容であれば、招待状、私的な手紙、メモ、メッセージなどを簡単な英語で書くことができる。 レベル3:(R)簡単な語を用いて書かれていれば、実用的・具体的な内容(旅行ガイドブック、レシピ、列車やバスのスケジュールなど)を読み取ったり、必要な情報を探したりすることができる。(W)身の回りのできごとや趣味、場所、仕事などについて、個人的経験や自分に直接必要のある内容であれば、簡単な描写ができる。 |
授業計画 | 第1回 | Course Introduction Unit 1: Marketing (1) ■ Unit Question: Why does something become popular? → Learn how to talk about things you like ■ Reading 1: Unusual Ideas to Make a Buzz → Learn new unit vocabulary |
第2回 | Unit 1: Marketing (2) ■ Reading 1: Unusual Ideas to Make a Buzz → Learn how advertisers try to make things popular → Reading activities ■ Reading Skill: Identifying the main idea of a paragraph → Learn how to identify the most important idea ■ Reading 2: How Do You Decide? → Learn new unit vocabulary |
|
第3回 | Unit 1: Marketing (3) ■ Reading 2: How Do You Decide? → Learn about the factors that influence our shopping choices → Reading activities |
|
第4回 | Unit 1: Marketing (4) ■ Work With the Video: Starbucks → Learn about a successful chain of coffee shops → Listening activities ■ Vocabulary Skill: Word families → Build vocabulary using word roots ■ Grammar: Present continuous → Learn how to describe activities that are happening right now |
|
第5回 | Unit 1: Marketing (5) ■ Writing Skill: Writing a descriptive paragraph → Learn how to write a basic explanation about a topic ■ Unit Assignment: Writing a descriptive paragraph → Brainstorm and plan → Write a paragraph → Peer reading and feedback ■ Unit Quiz |
|
第6回 | ON-DEMAND LESSON オンデマンド授業 Unit 2: Psychology (1) ■ Unit Question: How do colors affect our behavior? → Learn how to talk about colors and feelings ■ Reading 1: What Colors Do You Like to Wear? → Learn new unit vocabulary → Learn about colors and what they may tell us about personality → Reading activities |
|
第7回 | Unit 2: Psychology (2) ■ Reading Skill: Getting meaning from context → Learn how to guess the meaning of new words ■ Reading 2: The Importance of Color in Business (pages 34–39) → Learn new unit vocabulary → Learn how colors can affect the way people think about companies → Reading activities |
|
第8回 | Unit 2: Psychology (3) ■ Work With the Video: Pantone → Learn about a company that is all about color → Listening activities ■ Vocabulary Skill: Suffixes → Learn how to change the form of a word by adding certain letters at the end |
|
第9回 | Unit 2: Psychology (4) ■ Writing Skill: Brainstorming → Learn different ways of generating ideas for writing ■ Grammar: Future with will → Learn how to describe predictions about the future |
|
第10回 | Unit 2: Psychology (5) ■ Unit Assignment: Write a proposal for a business → Brainstorm and plan → Write a paragraph → Peer reading and feedback ■ Unit Quiz |
|
第11回 | Unit 3: Social Psychology (1) ■ Unit Question: What does it mean to be polite? → Learn how to talk about how to get along well with others ■ Reading 1: Being Polite from Culture to Culture → Learn new unit vocabulary → Learn about what politeness means in different cultures → Reading activities |
|
第12回 | Unit 3: Social Psychology (2) ■ Reading Skill: Identifying supporting details → Learn how to find information that explains the main idea ■ Reading 2: Answers to All Your Travel Questions → Learn new unit vocabulary → Learn how to read an online discussion about advice → Reading activities |
|
第13回 | Unit 3: Social Psychology (3) ■ Work With the Video: Mobile Manners → Learn about phone etiquette → Listening activities ■ Vocabulary Skill: Prefixes → Learn how to change the meaning of a word by adding certain letters to the beginning |
|
第14回 | ON-DEMAND LESSON オンデマンド授業 Unit 3: Social Psychology (4) ■ Writing Skill: Supporting your main idea with examples → Learn how to provide information that clearly explains your topic and main idea ■ Grammar: Subject-verb agreement → Learn how to sound more professional by changing a verb to match its subject |
|
第15回 | Unit 3: Social Psychology (5) ■ Unit Assignment: Write a paragraph with supporting examples → Brainstorm and plan → Write a paragraph → Peer reading and feedback ■ Unit Quiz |
授業外学習の課題 | Students will spend up to 60 minutes per class working on vocabulary, grammar, and/or writing activities. During Weeks 5, 10, and 15, students will take a quiz of about 30–45 minutes each. |
履修上の注意事項 | • Lessons for this course will be taught in English. 授業は英語で行われます。 • This is a blended course. Lessons will be taught in-person and online-only through Google Classroom. 授業は基本として対面で実施する予定ですが、Google Classromでオンラインのみの授業を実施するときもあります。 • Homework will be assigned through Google Classroom. The instructor will provide the class code during the first lesson. ホームワーク(予習、課題等)はGoogle Classroomで行います。class codeは第1回目の授業で配布されます。 • Excused absences will be treated as absences, but they will not affect the requirements for credit. Students with a high number of unexcused absences may not receive credit for the course. 公認欠席は欠席として扱いますが、単位認定要件には影響しないように配慮します。理由のない欠席が多い学生は、単位を取得できない場合があります。 • Students who cannot attend the final exam due to an excused absence may take a makeup exam. 欠席理由により期末試験に出席できない学生は、追試験を受けることができます。 【公認欠席は欠席として扱いますが、単位認定要件、または期末試験の受験要件には影響しないように配慮します。(この一文は自動挿入されています。)】 【2024年度生:レベル2・3の学生が履修可能です】 【2023年度以前生:入学時プレイスメントレベル3の学生が履修可能です】 |
成績評価の方法・基準 | リーディング・プロジェクト(15~20%)、ライティング課題(15~20%)、小・中間・ユニットテスト(①15~20%)、期末テスト(②10~40%)、参加度(~10%)を原則とします。(ただし①と②の合計は50%以下) なお、この他、宿題(~10%)をリーディング・ライティングプロジェクトの一部として課すこともあります。 |
テキスト | Q: Skills for Success (3rd Edition) Reading and Writing 2 Joe McVeigh & Jennifer Bixby Oxford University Press ISBN 978-0-19-490393-6 |
参考文献 | None |
主な関連科目 | 英語II(リーディング・ライティング)、英語読解I~IV、英語ライティングI~IVなど |
オフィスアワー及び 質問・相談への対応 |
I will be available before or after class for questions and feedback. If there is not enough time to talk before or after class, please contact me through Google Classroom, by e-mail, and/or make an appointment to meet with me in my office. I will provide my contact information on the first day of class. |
AA | A | B | C | D | |
---|---|---|---|---|---|
Criteria | Students demonstrate exceptional understanding of course skills and knowledge on assignments and quizzes. | Students demonstrate above-average understanding of course skills and knowledge on assignments and quizzes. | Students demonstrate average understanding of course skills and knowledge on assignments and quizzes. | Students demonstrate below-average understanding of course skills and knowledge on assignments and quizzes. | Students demonstrate little or no understanding of course skills and knowledge on assignments and quizzes. |
所属 | ナンバリングコード | 適用入学年度 | 配当年次 | 身につく能力 | ||||
知識・技能 | 思考力 | 判断力 | 表現力 | 協創力 | ||||
商学部商学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
商学部経営学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
経済科学部現代経済学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
経済科学部経済情報学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
人文学部教育学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
人文学部英語英文学科(国際理解科目) | - | 2024~2024 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人文学部社会学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
法学部法律学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
人間環境学部人間環境学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
健康科学部心理学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
健康科学部健康栄養学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
国際コミュニティ学部国際政治学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
国際コミュニティ学部地域行政学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |