授業コード | 02131256 | 単位数 | 1 |
科目名 | 英語リーディングⅥ | クラス | 56 |
履修期 | 後期授業 | カリキュラム | *下表参考 |
担当者 | JENSEN, Paul E. | 配当年次 | *下表参考 |
授業の題目 | 英語II(リーディング・ライティング) (English II (Reading&Writing)) |
学修の概要 | リーディング・ライティング(文字によるインプット・アウトプット)を中心に基本的な英語コミュニケーション能力を身につけることを目的とします。英語の基礎的な読解力・ライティング力を習得するためのクラスです。{英語I(リーディング・ライティング)」の内容を踏まえつつ、やさしい英語で書かれた読み物からはじめ、徐々にレベルアップしていき、高校までに学んだ単語、熟語、文法を復習しながら、教材中に出てきた表現をアウトプット活動につなぐことも視野に入れて学びます。 |
学修の到達目標 | 受講生の英語習熟度を考慮しつつ、リーディング(R)・ライティング(W)に必要な語彙力、文法力をさらに向上させることを目指します。各レベルの到達目標の目安は以下の通りです。 レベル1a:(R)ファストフード・レストランの絵や写真がついたメニューを理解し、選ぶことができる。(W)自分に関すること(名前、住所、家族など)を短い句または文を用いて書くことができる。 レベル1b:(R)短い近況報告(身近な人から携帯メールなどによる旅の思い出など)を理解することができる。(W)短いメッセージカード(誕生日カードなど)や身近なことがらについての短いメモなどを書ける。 レベル1c:(R)個人的な興味のある話題(スポーツ・音楽・旅行など)に関する文章を、イラストや写真も参考にしながら理解することができる。(W)趣味や好き嫌いについて複数の文を用いて書くことができる。 レベル2:(R)簡単な語を用いて書かれた説明文(人物描写、場所の説明、日常生活や文化の紹介など)を理解することができる。(W)簡単な接続詞を用いて、基礎的な句や文を使った簡単な英語で、まとまりのある文章(日記や写真、事物の説明文など)を書くことができる。 レベル3:(R)日常的な話題(生活、趣味、スポーツなど)を扱った文章の要点を理解したり、必要な情報を取り出したりすることができる。(W)聞いたり読んだりした内容(生活や文化の紹介などの説明や物語)であれば、基礎的な日常生活語彙や表現を用いて、感想や意見などを短く書くことができる。 |
授業計画 | 第1回 | Course Introduction Unit 4: Technology (1) ■ Unit Question: How can technology improve performance? → Learn how to talk about technology you use every day ■ Reading 1: Virtual Reality for Medical Students → Learn new unit vocabulary |
第2回 | Unit 4: Technology (2) ■ Reading 1: Virtual Reality for Medical Students → Learn how students use virtual reality in medical school → Reading activities ■ Reading Skill: Taking notes → Learn how to find and write down the most important information ■ Reading 2: The Technology Advantage → Learn new unit vocabulary |
|
第3回 | Unit 4: Technology (3) ■ Reading 2: The Technology Advantage → Learn about technology in sports → Reading activities |
|
第4回 | Unit 4: Technology (4) ■ Work With the Video: GPS → Learn about the technology behind global positioning → Listening activities ■ Vocabulary Skill: Using the dictionary → Build vocabulary by finding extra information about words in the dictionary ■ Grammar: Modals → Learn how to use special verbs to give your opinion |
|
第5回 | Unit 4: Technology (5) ■ Writing Skill: Writing an opinion paragraph → Learn how to write your own ideas and feelings about a topic ■ Unit Assignment: Write an opinion paragraph → Brainstorm and plan → Write a paragraph → Peer reading and feedback ■ Unit Quiz |
|
第6回 | ON-DEMAND LESSON オンデマンド授業 Unit 5: Business (1) ■ Unit Question: What makes a business successful? → Learn how to talk about family businesses ■ Reading Skill: Skimming → Learn how to quickly understand the basic points of a reading ■ Reading 1: A Successful Family Business → Learn new unit vocabulary → Learn about a successful family business → Reading activities |
|
第7回 | Unit 5: Business (2) ■ Reading 2: The Challenge of Running a Family Business → Learn new unit vocabulary → Learn about the difficulties of running a family business → Reading activities |
|
第8回 | Unit 5: Business (3) ■ Work With the Video: Family Business → Learn about a very sweet family business → Listening activities ■ Vocabulary Skill: Using the dictionary → Learn how to find grammatical information in the dictionary |
|
第9回 | Unit 5: Business (4) ■ Writing Skill: Unity in a paragraph → Learn how to make sure that all your sentences are closely related ■ Grammar: Comparative and superlative adjectives → Learn how to compare things to other things or everything |
|
第10回 | Unit 5: Business (5) ■ Unit Assignment: Write a plan for a family business → Brainstorm and plan → Write a paragraph → Peer reading and feedback ■ Unit Quiz |
|
第11回 | Unit 6: Brain Science (1) ■ Unit Question: How can you learn faster and better? → Learn how to talk about ways to improve how you study ■ Reading 1: You Can Read Faster and Better → Learn new unit vocabulary → Learn ways that you can improve your reading speed and comprehension → Reading activities |
|
第12回 | Unit 6: Brain Science (2) ■ Reading Skill: Identifying the author's purpose → Learn how to find the reason something was written ■ Reading 2: Brain Secrets of the Most Successful Students → Learn new unit vocabulary → Learn how to read an online discussion about advice → Reading activities |
|
第13回 | Unit 6: Brain Science (3) ■ Work With the Video: The Brain → Learn about different parts of the brain and what they do → Listening activities ■ Vocabulary Skill: Using the dictionary → Learn how to identify and correctly understand words with more than one meaning |
|
第14回 | ON-DEMAND LESSON オンデマンド授業 Unit 6: Brain Science (4) ■ Writing Skill: Describing a process → Learn how to explain what you need and what you must do to complete a certain task ■ Grammar: Infinitives of purpose → Learn about infinitives and how to use them to show the reason for an action |
|
第15回 | Unit 6: Brain Science (5) ■ Unit Assignment: Write a paragraph describing a process → Brainstorm and plan → Write a paragraph → Peer reading and feedback ■ Unit Quiz |
授業外学習の課題 | Students will spend up to 60 minutes per class working on vocabulary, grammar, and/or writing activities. During Weeks 5, 10, and 15, students will take a quiz of about 30–45 minutes each. |
履修上の注意事項 | • Lessons for this course will be taught in English. 授業は英語で行われます。 • This is a blended course. Lessons will be taught in-person and online-only through Google Classroom. 授業は基本として対面で実施する予定ですが、Google Classromでオンラインのみの授業を実施するときもあります。 • Homework will be assigned through Google Classroom. The instructor will provide the class code during the first lesson. ホームワーク(予習、課題等)はGoogle Classroomで行います。class codeは第1回目の授業で配布されます。 • Excused absences will be treated as absences, but they will not affect the requirements for credit. Students with a high number of unexcused absences may not receive credit for the course. 公認欠席は欠席として扱いますが、単位認定要件には影響しないように配慮します。理由のない欠席が多い学生は、単位を取得できない場合があります。 • Students who cannot attend the final exam due to an excused absence may take a makeup exam. 欠席理由により期末試験に出席できない学生は、追試験を受けることができます。 【公認欠席は欠席として扱いますが、単位認定要件、または期末試験の受験要件には影響しないように配慮します。(この一文は自動挿入されています。)】 【2024年度生:レベル3・4の学生が履修可能です】 【2023年度以前生:入学時プレイスメントレベル3の学生が履修可能です】 |
成績評価の方法・基準 | リーディング・プロジェクト(15~20%)、ライティング課題(15~20%)、小・中間・ユニットテスト(①15~20%)、期末テスト(②10~40%)、参加度(~10%)を原則とします。(ただし①と②の合計は50%以下) なお、この他、宿題(~10%)をリーディング・ライティングプロジェクトの一部として課すこともあります。 |
テキスト | Q: Skills for Success (3rd Edition) Reading and Writing 2 Joe McVeigh & Jennifer Bixby Oxford University Press ISBN 978-0-19-490393-6 |
参考文献 | None |
主な関連科目 | 英語I(リーディング・ライティング)、英語読解I~IV、英語ライティングI~IVなど |
オフィスアワー及び 質問・相談への対応 |
I will be available before or after class for questions and feedback. If there is not enough time to talk before or after class, please contact me through Google Classroom, by e-mail, and/or make an appointment to meet with me in my office. I will provide my contact information on the first day of class. |
AA | A | B | C | D | |
---|---|---|---|---|---|
Criteria | Students demonstrate exceptional understanding of course skills and knowledge on assignments and quizzes. | Students demonstrate above-average understanding of course skills and knowledge on assignments and quizzes. | Students demonstrate average understanding of course skills and knowledge on assignments and quizzes. | Students demonstrate below-average understanding of course skills and knowledge on assignments and quizzes. | Students demonstrate little or no understanding of course skills and knowledge on assignments and quizzes. |
所属 | ナンバリングコード | 適用入学年度 | 配当年次 | 身につく能力 | ||||
知識・技能 | 思考力 | 判断力 | 表現力 | 協創力 | ||||
商学部商学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
商学部商学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
商学部経営学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
商学部経営学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
経済科学部現代経済学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
経済科学部現代経済学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
経済科学部経済情報学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
経済科学部経済情報学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
人文学部人間関係学科社会学専攻(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人文学部人間関係学科社会学専攻(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
人文学部教育学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人文学部教育学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
法学部法律学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
法学部法律学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
法学部国際政治学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2017~2017 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人間環境学部人間環境学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人間環境学部人間環境学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
健康科学部心理学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
健康科学部心理学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
健康科学部健康栄養学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
健康科学部健康栄養学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
国際コミュニティ学部国際政治学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2018~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
国際コミュニティ学部国際政治学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
国際コミュニティ学部地域行政学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2018~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
国際コミュニティ学部地域行政学科(外国語科目(英語)) | WGEE11112 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |