授業コード | 02130969 | 単位数 | 1 |
科目名 | 英語リーディングⅢ | クラス | 69 |
履修期 | 前期授業 | カリキュラム | *下表参考 |
担当者 | JENSEN, Paul E. | 配当年次 | *下表参考 |
授業の題目 | 英語I (リーディング・ライティング) (English I (Reading&Writing)) |
学修の概要 | リーディング・ライティング(文字によるインプット・アウトプット)を中心に基本的な英語コミュニケーション能力を身につけることを目的とします。英語の基礎的な読解力・ライティング力を習得するためのクラスです。やさしい英語で書かれた読み物からはじめ、徐々にレベルアップしていき、高校までに学んだ単語、熟語、文法を復習しながら、教材中に出てきた表現をアウトプット活動につなぐことも視野に入れて学びます。 |
学修の到達目標 | 受講生の英語習熟度を考慮しつつ、リーディング(R)・ライティング(W)に必要な語彙力、文法力を向上させることを目指します。各レベルの到達目標の目安は以下の通りです。 レベル1a:(R)日常生活で使われる短く簡単な指示を読み、理解することができる。(W)住所・氏名・職業(自分の学部/学科などを含む)の項目を埋めることができる。 レベル1b:(R)日常生活で使われる馴染みのある語句や単純で短い簡単な文章(ポスターや招待状等)を読み、理解することができる。(W)身近なこと(好き嫌い、家族、学校生活など)について短い文章を書くことができる。 レベル1c:(R)挿絵のある短い物語を理解することができる。(W)自分の経験について、辞書などを参照して短い文章を書くことができる。 レベル2:(R)英語学習者用の短い物語や伝記などを理解することができる。(W)日常的・個人的な内容であれば、招待状、私的な手紙、メモ、メッセージなどを簡単な英語で書くことができる。 レベル3:(R)簡単な語を用いて書かれていれば、実用的・具体的な内容(旅行ガイドブック、レシピ、列車やバスのスケジュールなど)を読み取ったり、必要な情報を探したりすることができる。(W)身の回りのできごとや趣味、場所、仕事などについて、個人的経験や自分に直接必要のある内容であれば、簡単な描写ができる。 |
授業計画 | 第1回 | Course Introduction Unit 1: Business (1) ■ Unit Question: What is a good job? → Learn how to talk about jobs and careers ■ Reading 1: The Right Job for You → Learn new unit vocabulary |
第2回 | Unit 1: Business (2) ■ Reading 1: The Right Job for You → Learn how to find a job using a website → Reading activities ■ Reading Skill: Previewing → Learn how to get a general idea of a text without reading every word ■ Reading 2: The World of Work → Learn new unit vocabulary |
|
第3回 | Unit 1: Business (3) ■ Reading 2: The World of Work → Learn about different careers → Reading activities |
|
第4回 | Unit 1: Business (4) ■ Work With the Video: Volcano Adventure → Learn about an unusual job → Listening activities ■ Vocabulary Skill: Word forms → Learn how to use words that look the same in noun and verb form ■ Grammar: Verbs + infinitives (like, want, and need) → Learn about infinitives and how to use them with verbs about feelings |
|
第5回 | Unit 1: Business (5) ■ Writing Skill: Writing a main idea and supporting sentences → Learn how to write a topic sentence and sentences that connect to the topic sentence ■ Unit Assignment: Write about a job that's right for you → Brainstorm and plan → Write a paragraph → Peer reading and feedback ■ Unit Quiz |
|
第6回 | ON-DEMAND LESSON オンデマンド授業 Unit 2: Cognitive Science (1) ■ Unit Question: What is the best way to study? → Learn how to talk about study habits ■ Reading 1: The Secret to Good Memory → Learn new unit vocabulary → Learn about the brain and learning → Reading activities |
|
第7回 | Unit 2: Cognitive Science (2) ■ Reading Skill: Skimming → Learn how to quickly understand the basic points of a reading ■ Reading 2: The Brain and Technology → Learn new unit vocabulary → Learn about the brain and technology → Reading activities |
|
第8回 | Unit 2: Cognitive Science (3) ■ Work With the Video: Neuron Networks → Learn about what happens inside your brain when you learn something new → Listening activities ■ Vocabulary Skill: Word roots → Learn how to identify certain Greek and Latin word roots and use them to guess the meanings of new words |
|
第9回 | Unit 2: Cognitive Science (4) ■ Writing Skill: Writing sentences with but and so → Learn how to use but to give opposite or different information → Learn how to use so to add the result of a sentence ■ Grammar: Simple past with regular and irregular verbs → Learn how to write about things that happened in the past |
|
第10回 | Unit 2: Cognitive Science (5) ■ Unit Assignment: Write about how you study → Brainstorm and plan → Write a paragraph → Peer reading and feedback ■ Unit Quiz |
|
第11回 | Unit 3: Sociology (1) ■ Unit Question: Is vacation the best way to relax? → Learn how to talk about vacation and travel habits ■ Reading 1: Managing life and work → Learn new unit vocabulary → Learn about long vs short vacations → Reading activities |
|
第12回 | Unit 3: Sociology (2) ■ Reading Skill: Reading charts, graphs, and tables → Learn how to quickly get information from visualized data ■ Reading 2: Relaxing at Work → Learn new unit vocabulary → Learn about managing stress at work → Reading activities |
|
第13回 | Unit 3: Sociology (3) ■ Work With the Video: Malaysian Islands → Learn about the islands of Malaysia → Listening activities ■ Vocabulary Skill: Modifying nouns → Learn how to use certain nouns in the same way as adjectives |
|
第14回 | ON-DEMAND LESSON オンデマンド授業 Unit 3: Sociology (4) ■ Writing Skill: Using correct paragraph structure → Learn how to create a well-formed paragraph using a topic sentence, supporting sentences, and a concluding sentence ■ Grammar: sentences with because → Learn how to use because to introduce the reason for a situation or state |
|
第15回 | Unit 3: Sociology (5) ■ Unit Assignment: Write a paragraph about the best way to relax → Brainstorm and plan → Write a paragraph → Peer reading and feedback ■ Unit Quiz |
授業外学習の課題 | Students will spend up to 60 minutes per class working on vocabulary, grammar, and/or writing activities. During Weeks 5, 10, and 15, students will take a quiz of about 30–45 minutes each. |
履修上の注意事項 | • Lessons for this course will be taught in English. 授業は英語で行われます。 • This is a blended course. Lessons will be taught in-person and online-only through Google Classroom. 授業は基本として対面で実施する予定ですが、Google Classromでオンラインのみの授業を実施するときもあります。 • Homework will be assigned through Google Classroom. The instructor will provide the class code during the first lesson. ホームワーク(予習、課題等)はGoogle Classroomで行います。class codeは第1回目の授業で配布されます。 • Excused absences will be treated as absences, but they will not affect the requirements for credit. Students with a high number of unexcused absences may not receive credit for the course. 公認欠席は欠席として扱いますが、単位認定要件には影響しないように配慮します。理由のない欠席が多い学生は、単位を取得できない場合があります。 • Students who cannot attend the final exam due to an excused absence may take a makeup exam. 欠席理由により期末試験に出席できない学生は、追試験を受けることができます。 【公認欠席は欠席として扱いますが、単位認定要件、または期末試験の受験要件には影響しないように配慮します。(この一文は自動挿入されています。)】 【2024年度生:レベル1・2の学生が履修可能です】 【2023年度以前生:入学時プレイスメントレベル2の学生が履修可能です】 |
成績評価の方法・基準 | リーディング・プロジェクト(15~20%)、ライティング課題(15~20%)、小・中間・ユニットテスト(①15~20%)、期末テスト(②10~40%)、参加度(~10%)を原則とします。(ただし①と②の合計は50%以下) なお、この他、宿題(~10%)をリーディング・ライティングプロジェクトの一部として課すこともあります。 |
テキスト | Q: Skills for Success (3rd Edition) Reading and Writing 1 Sarah Lynn Oxford University Press ISBN 978-0-19-490392-9 |
参考文献 | None |
主な関連科目 | 英語II(リーディング・ライティング)、英語読解I~IV、英語ライティングI~IVなど |
オフィスアワー及び 質問・相談への対応 |
I will be available before or after class for questions and feedback. If there is not enough time to talk before or after class, please contact me through Google Classroom, by e-mail, and/or make an appointment to meet with me in my office. I will provide my contact information on the first day of class. |
AA | A | B | C | D | |
---|---|---|---|---|---|
Criteria | Students demonstrate exceptional understanding of course skills and knowledge on assignments and quizzes. | Students demonstrate above-average understanding of course skills and knowledge on assignments and quizzes. | Students demonstrate average understanding of course skills and knowledge on assignments and quizzes. | Students demonstrate below-average understanding of course skills and knowledge on assignments and quizzes. | Students demonstrate little or no understanding of course skills and knowledge on assignments and quizzes. |
所属 | ナンバリングコード | 適用入学年度 | 配当年次 | 身につく能力 | ||||
知識・技能 | 思考力 | 判断力 | 表現力 | 協創力 | ||||
商学部商学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
商学部商学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
商学部経営学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
商学部経営学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
経済科学部現代経済学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
経済科学部現代経済学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
経済科学部経済情報学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
経済科学部経済情報学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
人文学部人間関係学科社会学専攻(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人文学部人間関係学科社会学専攻(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
人文学部教育学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人文学部教育学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
法学部法律学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
法学部法律学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
法学部国際政治学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2017~2017 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人間環境学部人間環境学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人間環境学部人間環境学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
健康科学部心理学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
健康科学部心理学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
健康科学部健康栄養学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2017~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
健康科学部健康栄養学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
国際コミュニティ学部国際政治学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2018~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
国際コミュニティ学部国際政治学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |
国際コミュニティ学部地域行政学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2018~2022 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
国際コミュニティ学部地域行政学科(外国語科目(英語)) | WGEE11109 | 2023~2023 | 1・2・3・4 | ○ | ○ | - | ○ | - |