授業コード | 02121172 | 単位数 | 2 |
科目名 | 英語コミュニケーションⅠ | クラス | 72 |
履修期 | 前期授業 | カリキュラム | *下表参考 |
担当者 | JENSEN, Paul E. | 配当年次 | *下表参考 |
授業の題目 | English Communication I 英語コミュニケーション研究Ⅰ |
学修の概要 | Students will practice using all four language skills (listening, speaking, reading, writing) to improve their ability to share ideas in English. They will: • build their speaking fluency and confidence through communicative activities • build accuracy through vocabulary, grammar, and pronunciation activities • have discussions and make presentations in small groups Students will complete three (3) units of a textbook, and will take a quiz at the end of each unit. |
学修の到達目標 | By the end of this course, students will have developed the following skills: Speaking • Talk about the people in your life • Talk about possessions • Greet people and start a conversation • Talk about what you're doing at the moment • Talk about sports and exercise • Ask for information • Talk about past events in your life • Ask questions about the past • Congratulate and sympathize with people Writing • Introduce yourself in an email • Write short messages to a company • Write a comment agreeing or disagreeing with an online post Group Discussion and Presentation • Talk about what you have in common • Create a fitness program • Summarize a story |
授業計画 | 第1回 | Course introduction (lesson contents, evaluation criteria, etc.) イントロダクション (授業内容, 成績評価基準などの履修上の注意) Unit 1: Connections • Lesson 1.1: We're family → Learn how to talk about the people in your life |
第2回 | Unit 1: Connections • Lesson 1.2: What's in your bag? → Learn how to talk about possessions |
|
第3回 | Unit 1: Connections • Lesson 1.3: How do you know Raquel?0 → Learn how to greet people and start a conversation |
|
第4回 | Unit 1: Connections • Lesson 1.4: Email introductions → Learn how to introduce yourself in an email |
|
第5回 | ON-DEMAND LESSON オンデマンド授業 Unit 3: Let's move • Lesson 3.1: Let's move → Learn how to talk about what you're doing at the moment |
|
第6回 | Unit 1: Connections • Lesson 1.5: Things you have in common → GROUP PROJECT: Talk about what you have in common • Unit 1 quiz |
|
第7回 | Unit 3: Let's move • Lesson 3.2: The 16th step → Learn how to talk about sports and exercise |
|
第8回 | Unit 3: Let's move • Lesson 3.3: Could you tell me ... ? → Learn how to ask for information |
|
第9回 | Unit 3: Let's move • Lesson 3.4: Bike sharing → Learn how to write short messages to a company |
|
第10回 | Unit 3: Let's move • Lesson 3.5: Fitness programs → GROUP PROJECT: Create a fitness event • Unit 3 quiz |
|
第11回 | Unit 5: Firsts and lasts • Lesson 5.1: One amazing day → Learn how to talk about past events in your life |
|
第12回 | Unit 5: Firsts and lasts • Lesson 5.2: Guess in 60 seconds → Learn how to ask questions about the past |
|
第13回 | ON-DEMAND LESSON オンデマンド授業 'Unit 5: Firsts and lasts • Lesson 5.3: That's cool! → Learn how to congratulate and sympathize with people |
|
第14回 | Unit 5: Firsts and lasts • Lesson 5.4: First impressions → Learn how to write a comment agreeing with an online post |
|
第15回 | Unit 5: Firsts and lasts • Lesson 5.5: Iceberg! → GROUP PROJECT: Learn about the Titanic disaster and share stories about some of its passengers • Unit 5 quiz |
授業外学習の課題 | Homework assignments • vocabulary, grammar, and/or writing activities • up to 3 hours each week Unit quizzes • Listening, vocabulary, grammar, and reading • about 30–45 minutes each • weeks 5, 10, and 15 |
履修上の注意事項 | • Lessons for this course will be taught in English. 授業は英語で行われます。 • This is a blended course. Lessons will be taught in-person and online-only through Google Classroom. 授業は基本として対面で実施する予定ですが、Google Classromでオンラインのみの授業を実施するときもあります。 • Homework will be assigned through Google Classroom. The instructor will provide the class code during the first lesson. ホームワーク(予習、課題等)はGoogle Classroomで行います。class codeは第1回目の授業で配布されます。 • Excused absences will be treated as absences, but they will not affect the requirements for credit. Students with a high number of unexcused absences may not receive credit for the course. 公認欠席は欠席として扱いますが、単位認定要件には影響しないように配慮します。理由のない欠席が多い学生は、単位を取得できない場合があります。 • If a student misses a GROUP PROJECT day due to an excused absence, they may submit an independent project instead. 公認欠席は欠席として扱いますが、単位認定要件には影響しないように配慮します。GROUP PROJECTの日に公認欠席がある場合は、代わりに自宅で作成したプロジェクトを提出することができます。 【公認欠席は欠席として扱いますが、単位認定要件、または期末試験の受験要件には影響しないように配慮します。(この一文は自動挿入されています。)】 【2024年度生:レベル2の学生が履修可能です】 【2023年度以前生:レベル2・3・4の学生が履修可能です】 |
成績評価の方法・基準 | • 70% for Classwork, homework*, and groupwork • 30% for three (3) Unit quizzes* *Homework and unit quizzes must be submitted through Google Classroom. Students MUST complete ALL quizzes to receive credit for the course. 課題、クイズ等はGoogle Classroomで提出する。単位を取得するためにすべてのクイズを完了する必要があります。 |
テキスト | Evolve Student's Book 2A Lindsay Clandfield, Ben Goldstein, Ceri Jones, Philip Kerr Cambridge University Press ISBN: 978-1-108-40505-8 |
参考文献 | None |
主な関連科目 | English Communication II 英語コミュニケーションⅠⅠ |
オフィスアワー及び 質問・相談への対応 |
I will be available before or after class for questions and feedback. If there is not enough time to talk before or after class, please contact me through Google Classroom, by e-mail, and/or make an appointment to meet with me in my office. I will provide my contact information on the first day of class. |
AA | A | B | C | D | |
---|---|---|---|---|---|
Classwork, homework, and groupwork | Completed all assignments with clear effort, using the skills taught during the course. | Completed most assignments with clear effort, using most of the skills taught during the course. | Completed many assignments with clear effort, using some of the skills taught during the course. | Completed some assignments with clear effort, using few of the skills taught during the course. | Completed few or no assignments, without clear effort, using few or none of the skills taught during the course. |
所属 | ナンバリングコード | 適用入学年度 | 配当年次 | 身につく能力 | ||||
知識・技能 | 思考力 | 判断力 | 表現力 | 協創力 | ||||
商学部商学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
商学部商学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | - | - | ○ | - |
商学部経営学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
商学部経営学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | - | - | ○ | - |
経済科学部現代経済学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
経済科学部現代経済学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | - | - | ○ | - |
経済科学部経済情報学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
経済科学部経済情報学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | - | - | ○ | - |
人文学部人間関係学科心理学専攻(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人文学部人間関係学科社会学専攻(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人文学部教育学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人文学部教育学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | - | - | ○ | - |
人文学部英語英文学科(国際理解科目) | - | 2024~2024 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人文学部社会学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | - | - | ○ | - |
法学部法律学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
法学部法律学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | - | - | ○ | - |
法学部国際政治学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人間環境学部人間環境学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 1・2・3・4 | - | - | - | - | - |
人間環境学部人間環境学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | - | - | ○ | - |
健康科学部心理学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | - | - | ○ | - |
健康科学部健康栄養学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | - | - | ○ | - |
国際コミュニティ学部国際政治学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | - | - | ○ | - |
国際コミュニティ学部地域行政学科(国際理解科目) | 00100 | 2024~2024 | 1・2・3・4 | ○ | - | - | ○ | - |