授業コード | 02105164 | 単位数 | 1 |
科目名 | 総合英語Ⅰ | クラス | 64 |
履修期 | 前期授業 | カリキュラム | *下表参考 |
担当者 | M.M. Ragan | 配当年次 | *下表参考 |
授業の題目 | アクティブ・イングリッシュⅠ (Active English I) |
学修の概要 | 2年次にレベル1の学生が履修する科目です(商学部・法学部・経済科学部・人間環境学部のみ)。 能動的に英語学習に取り組み、学んだ英語を積極的にアウトプットする習慣を身につけていきます。グループ内で自分を客観的に見つめることで、自分が得意な技能、苦手な技能等を認識し、自分に適した英語学習方法を見出すことを目指します。 能動的に英語学習に取り組み、学んだ英語を積極的にアウトプットする習慣を身につけていきます。グループ内で自分を客観的に見つめることで、自分が得意な技能、苦手な技能等を認識し、自分に適した英語学習方法を見出すことを目指します。 |
学修の到達目標 | 基本単語、文型、文法をきちんとマスターし、身近な内容についての文章を速く正確に理解します。 また、日常会話、具体的で身近な内容のスピーチや学習者向けのニュースなどの英語音声に親しみます。 |
授業計画 | 第1回 | Introduction to the course and get to know each other. Preparation: Read syllabus carefully Review: Review new vocabulary, handouts, and exercises from class |
第2回 | First Impressions Relationships, Appearance, Gender Equality Preparation: Engage and Understanding the Situation: read and answer the questions Review: Review new vocabulary, handouts, and exercises from class |
|
第3回 | Big or Small? Lifestyle and Culture Preparation: Engage and Understanding the Situation: read and answer the questions Review: Review new vocabulary, handouts, and exercises from class |
|
第4回 | The Good Language Learner Lifestyle, Culture, Language Learning Preparation: Engage and Understanding the Situation: read and answer the questions Review: Review new vocabulary, handouts, and exercises from class |
|
第5回 | Getting Ahead Education, Family Relationships, Culture Preparation: Engage and Understanding the Situation: read and answer the questions Review: Review new vocabulary, handouts, and exercises from class |
|
第6回 | Forever Single Relationships, Culture, Lifestyle Preparation: Engage and Understanding the Situation: read and answer the questions Review: Review new vocabulary, handouts, and exercises from class |
|
第7回 | What are friends for? Friendship, Relationships Preparation: Engage and Understanding the Situation: read and answer the questions Review: Review new vocabulary, handouts, and exercises from class |
|
第8回 | What's for lunch? Lifestyle, Food Choices, the Environment Preparation: Engage and Understanding the Situation: read and answer the questions Review: Review new vocabulary, handouts, and exercises from class |
|
第9回 | Your Online Past Technology, Privacy Preparation: Engage and Understanding the Situation: read and answer the questions Review: Review new vocabulary, handouts, and exercises from class |
|
第10回 | Taking Care of Father Family, Aging, City Life Preparation: Engage and Understanding the Situation: read and answer the questions Review: Review new vocabulary, handouts, and exercises from class |
|
第11回 | Taking Care of Father An older person I admire. Preparation: Engage and Understanding the Situation: read and answer the questions Review: Review new vocabulary, handouts, and exercises from class |
|
第12回 | My Student Life Education, Lifestyle, Future Plans Preparation: Engage and Understanding the Situation: read and answer the questions Review: Review new vocabulary, handouts, and exercises from class |
|
第13回 | My Student Life How to be a happy student? Preparation: Engage and Understanding the Situation: read and answer the questions Review: Review new vocabulary, handouts, and exercises from class |
|
第14回 | Prepare and practice for the speaking test. Review and consolidation. Student-led. |
|
第15回 | Students will reflect on their progress in the fundamental skills required for taking part actively in discussions. Speaking Test. |
授業外学習の課題 | ・各Unitの予習、復習に毎回2時間はかけること。英単語の意味や発音を調べることを必須とする。予習ができている前提で授業を進めます。 ・リスニングの問題は、聞き取れるまで何度も聞くこと。 |
履修上の注意事項 | ※授業計画は進捗状況などにより変更する場合があります。 1. 遅刻・欠席は減点。5回あるいはそれ以上欠席した場合は、いかなる理由でも不合格とする。 2. 授業中のスマートフォンの使用は原則禁止。 3. 授業中は、英文の朗読や発表に積極的に参加すること。 【公認欠席は欠席として扱いますが、単位認定要件、または期末試験の受験要件には影響しないように配慮します。(この一文は自動挿入されています。)】 【2024年度生:このクラスは履修できません。71クラスは履修可能です。】 【2023年度以前生:レベル1の学生が履修可能です】 【レベル4の学生が履修可能です】 |
成績評価の方法・基準 | 授業への取り組み(授業態度、発表など)、課題やレポート、小テスト、学期末試験などの総合点により評価します。 |
テキスト | Impact Issues 2 Third Edition by Richard R. Day, Joseph Shaules and Junko Yamanaka. Published by Pearson Education. ISBN 9789813134386 |
参考文献 | 特になし |
主な関連科目 | アクティブ・イングリッシュIIなど |
オフィスアワー及び 質問・相談への対応 |
質問や相談は、オフィスアワー、またはメール(mattosensei101@gmail.com)により対応します。 |
所属 | ナンバリングコード | 適用入学年度 | 配当年次 | 身につく能力 | ||||
知識・技能 | 思考力 | 判断力 | 表現力 | 協創力 | ||||
商学部商学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 2・3・4 | - | - | - | - | - |
商学部経営学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 2・3・4 | - | - | - | - | - |
経済科学部現代経済学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 2・3・4 | - | - | - | - | - |
経済科学部経済情報学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 2・3・4 | - | - | - | - | - |
人文学部人間関係学科心理学専攻(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 2・3・4 | - | - | - | - | - |
人文学部人間関係学科社会学専攻(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 2・3・4 | - | - | - | - | - |
人文学部教育学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 2・3・4 | - | - | - | - | - |
法学部法律学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 2・3・4 | - | - | - | - | - |
法学部国際政治学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 2・3・4 | - | - | - | - | - |
人間環境学部人間環境学科(外国語科目(英語)) | - | 2016~2016 | 2・3・4 | - | - | - | - | - |